linneeaa

Alla inlägg under juni 2011

Av Larsson - 30 juni 2011 17:54

kom först inte ens fram till bloggplatsens hemsida, eftersom att jag av någon märklig anledning skrev : bloggplasten.

ja, jag får alltid till saker och ting.


Idag jobbade jag sista dagen, så jävla skönt, o skönare äre när pengarna rullar in på kontot.

sitter i soffan och benen och fötterna värker på mig, så jävla slut i benen, o givetvis kollar jag på sex and the city 2, måste se slutet, somnade igår ..


sommarlovet inviger jag med ost och kex, köpt en super god med tacosmak <3

o lite godis (a') + en cider !

välkommen sommarlov!!

Av Larsson - 29 juni 2011 22:23

tidsfördriv

Du:
1. Fullständigt namn? -linnea larsson

2. Ålder? - snart 18
3. Vart bor du? - skutskär

4. Bor tillsammans med? – mamma,pappa,lillebror.

5. Färg på ditt rum? - hmm, lila..o andra halvan är krämfärgad.

6. Har du blåa ögon eller bruna? - blå

7. När är du född? - 93
8. Klass? - OP09

9. Vilket år tar du studenten? – nästa sommar, wooohoo!!!
10. Något jobb? – endast över sommarn.


Idag:
11. När gick du upp i morse? – 05.30, -.-

12. När ska du sova? - efter tvmys med mackor o sex and the city ;)
13. Duschat idag? - nej men badat.
14. Kramat någon idag? – min bror.
15. Pussat någon idag? - min bror.
16. Vad har du ätit idag? - lasagne
17. Dagens klädsel? – tights och klänning

18. Dagens smink? – lite foundation.
19. Dagens sötnos? - Isabelle Ruotsalainen. <3

20. Dagens roligaste? – en sak på jobbet.


Socialt:
21. Har du många vänner? - jag har bra vänner, de är det som räknas.
22. Hatar du falska folk? – ofc.

23. Vem kramade du senast? – alfred.

25. Hur många har varit otrogen mot dig? – ne ?
27. Har du pojk-/flickvän? - ja, förlovad <3
28. Vem pratade du med i telefon senast? - pappaaaa ;]

29. Vem fick du senast sms ifrån? - älskling


Favorit:
31. Film? – sex and the city 2, för tillfället ;D

32. Låt? - coldplay-fix you <3

33. Mat? - grillat!
34. Dryck? - festis!!
35. Färg? - rosa?
37. Stad?- skutskär, elr? haha!
38. Land? – turkiet <3
39. Ämne i skolan? - medicinsk grundkurs

40. Människa? – isabelle<3


Senaste:
41. Personen du tänkte på? – isak.
42. Personen du kysste? – bror antar ja ^^

43. Gången du spydde? - v.8, när jag hade magsjuka

44. Gången du grät? – för ofta

45. Pizzan du åt? - venne

46. Gången du var i Göteborg? - never
47. Gången du var i Stockholm? - längesen

48. Gången du var full? - längesen
49. Gången du var hög? - aldrig :s
50. Gången du var hungrig?  - nuuu! :-)


Antingen eller:
51. Svart eller vitt? - svart
52. Hund eller katt? – Hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Båda

54. Tvspel eller datorspel? - båda
55. Singel eller upptagen? - upptagen

56. Ute eller inne? – båda

57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? - inget.
58. Ragga eller bli uppraggad? - Bli uppraggad
59. Big Brother eller Paradise hotel? - Båda!
60. Blont eller svart hår? - blond
61. Hus eller lägenhet? - båda
62. Choklad eller lakrits? - Choklad!
63. Göteborg eller Stockholm? - sthlm
64. Högerhänt eller vänsterhänt? – Höger
65. Coca cola eller fanta? – inget av dem, avstår gärna kolsyra.
66. Pizza eller kebab? - kebab
67. Randigt eller prickigt? – beror väl på ?
68. Älska eller älskas? - båda!
69. Leva eller dö?- Leva!!!


Antal:
70. Personer du älskar? - min familj, pojkvän, nära o kära, o nåra vänner.
71. Personer du hatar? – hahahah? för många!  

72. Gånger du varit full? - jag räknar inte.
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? -  en såklart, jag är ingen player :-o
74. Glassar du ätit på en dag? - ett antal piggelin när jag är sjuk  
75. Festivaler du varit på/ska på detta år? - räknas storsjöyran?
76. Gånger du haft minnesluckor? – haha många :p
77. Gånger du varit hög? – jag är inte idiot.
78. Personer du saknar just nu? - isak, viktor rocky...
79. Gånger ditt hjärta brustit? - många.


Vem:
80. Vill du till idag? – isak!
81. Ska du träffa imorgon? - jobbarkompisar,

82. Sjöng du senast för? - min man!

83. Hade du senast en msn-konversation med? - oj, de va länge sen.

84. Spelade du tvspel med senast? – älskling
85. Vill du ta med på resa nu? - älskling!
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? –   
87. Förtjänar att dö? - dom som inte förtjänar att leva.
88. Är söt? – Isabelle <3

89. Vill du sova jämsides med i natt? - älskling, o de ska jag.


Vad:
90. Gör dig glad? - hundar, mina hundar <33<333 :'(
91. Gör dig ledsen? – falska personer.

92. Vill du helst göra nu? – slappna av, snart sova.
93. Önskar du att du slapp göra? - jobba imorgon..:(
94. Vill du ha nu? - ett täcke! :-)
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - hmm. har redan glömt vad jag tänkte på, jooo en cykel!!

96. Längtar du till? - Julafton, födelsedagen, studenten!!
97. Tycker du om dina betyg? -  dom är bra, för att vara jag, jag är stolt!:)

98. Ångrar du i ditt liv? - mycket.

99. Är det bästa som hänt dig? -  mina hundar.

100 – Hur mycket är klocka nu? – 22.58

Av Larsson - 29 juni 2011 20:27

Jag känner att verkligheten smyger sig på, vilket jag inte längre kan kontrollera.

Kom nyss hem och öppnade dörren, beredd på en vit hund stående innanför dörren, bruna stora ögon, mjuka vita hängande öron, och ett litet leende, och sen fullfart mot altan på baksidan, när jag öppna var det som att få en smäll rakt i ansiktet.

han stod inte där, ingen stod där, jag blev helt paff.

verkligheten kommer som ett slag i ansiktet, om det ändå kunde visa sig vara sanning, fast på ett lugnt sätt så att jag hinner smälta allting, ååååh varför ska det vara så jävla jobbigt!!! :'('


Nu tar jag med mig smirnoff ice ut o lägger mig i poolen o chillar där, o hoppas att jag får solsting så att jag får lite andra tankar.



Rocky,Isak och Viktor, jag saknar och älskar er, kom tillbaka..




Av Larsson - 28 juni 2011 22:52

inge ork, ingen lust ,ingenting.

stum, tom, chockad, ledsen o jag vet inte allt som jag är.

Jag får det liksom inte att gå ihop på något sätt, när jag tänker " isak är död" då tänker jag efteråt" nej, de är väl viktor" men sanningen är den att båda är borta..

det spelar ingen roll hur mycket jag än vill att dom kommer tillbaka så gör dom inte det, och det gör så fruktansvärt ont, speciellt nu när isak också lämnat oss, ingenting finns kvar, allt är borta och jag står ensam kvar med alla minnen.

Fina minnen, glada minnen, sorgliga minnen, men vad som än hänt så är jag så stolt över allting vi har gjort tillsammans och att du alltid har varit så snäll och godhjärtad! de sa jag även till dig när du somnade in, för du är fanimej den snällaste hund jag träffat på, Aldrig har du gjort en människa något ont, inte en hund heller för den delen, om inte någon hund flygit på dig.


Jag älskar dig så mycket, glöm aldrig det.

Hälsa till min fina saknade viktor också, jag vill ha er alla 3 här.

pussa er och säga hur mycket jag älskar er, ni är och förblir mitt allt, hela min värld.

Av Larsson - 28 juni 2011 12:20

För få ord för att kunna beskriva min enorma saknad.

Så många känslor som vill komma ut, men får inte fram ett ljud. Har en panik i hela kroppen, och en oro och rädsla som styr hela mig. Jag vill att du ska må bra och ha det så bra det går, men ändå vill jag ha dig nära mig, jag vill inte vara utan dig.

I vissa fall känner man sig egoistisk och tänker på sitt bästa, att jag inte vill vara utan dig, men ändå vill jag så gärna att du mår bra, och det går inte att få båda bra, så därför prioriterar vi absolut dig först. Vi önskar dig allt gott och ett sjukdomsfritt liv.


Har ingen större lust att åka och jobba idag, men det måste göras.

så jag försöker att lägga känslorna åt sidan för en stund, så gott det går, om det går? men innerst inne kommer jag känna en djup sorg och smärta, och en enorm längtan efter dig,


Jag älskar dig, min trogna vän. vila i frid, pusspuss!

Av Larsson - 27 juni 2011 18:05

27/6-11 ca 11.00 lämnade en prins vår jord.

Efter 11 fina år var det nu din tur att gå till sidan där sjukdomar inte existerar.

Allt vi gjort är med välmening, och för din skull,för att du ska må bra och för att du ska slippa lida, Aldrig någonsin för att skada dig och det tror jag att du vet om.

Men man känner sig dum, men jag vet att det inte är fel, vi gjorde rätt, och det var fint, hela familjen stod samlad runt dig, utom alfred. Vi alla höll i dig när du somnade in, och tog dina sista andetag. Men jag ber till gud att jag skulle fått haft dig på jorden förevigt. Tack för tiden med dig, den har varit underbar, rolig, minnesvärd och bäst! jag kommer aldrig någonsin att glömma dig, eller någon av våra tidigare hundar, jag hoppas innerligt att ni har träffat varandra uppe i himlen nu så du slipper vara ensam, jag vill inte att du ska vara ensam och rädd.

Saknade tränger sig på redan och ett stort tomrum lämnade du, när viktor dog hade vi ändå dig, och alla rutinerna kvarstod, som ge dig mat och vatten, rasta dig osv. ingenting av det finns kvar nu. Allt är tomt och ingenting är sig likt.

Ovanligt nog så gråter jag inte, och har inte gråtit efter att jag kom hem från djursjukhuset, kanske för att du var gammal och det då är lättare att acceptera din bortgång. Men det betyder inte att jag inte älskar dig eller att jag kommer att glömma dig, jag kommer alltid alltid alltid att älska dig, vart du än är, vad som än händer och jag glömmer oss aldrig, allt vi har gjort tillsammans. Djupt inom mig finns alla minnen med dig, tryggt bevarat. Varför måste man mista en hund? en familjemedlem. varför är era liv så korta? varför lever inte ni lika länge som oss?


Jag saknar dig, och vill redan att du kommer hem, att du står innanför dörren som du alltid gjorde när jag kom hem, eller ligger längs den väggen där du alltid låg, på din plats. Jag hoppas att du är tacksam för tiden, för det är vi. Jag hoppas att du haft kul och haft ett bra liv.


En dag ses vi igen, och då ska jag pussa dig tusen och återigen tusen gånger om, på munnen fast du inte vill ;-)


Snälla lillavän, kom hem, vi saknar dig så.


Älskar dig!!!

Vila i frid och sov gott, för det förtjänar du, du är värd det bästa!

Av Larsson - 26 juni 2011 13:26

Då var vi här igen, söndag på söndag på söndag.

Känns som vi inte har annat än söndagar!   

men vad gör det..? söndagar är sköna och slappa.

Idag ska jag och älskling laga mat, det blir min systers special pastagrej!

vet inte vad det heter, men den är supergod, och emelie lärde mig den, de är pasta, bacon, paprika och ost i, man får givetvis ha i vad man vill, men de brukar vi ha, muuums! 


Ikväll är det väl solsidan antar jag?

fast det är bara repris, och det är så jävla skönt att jag är ledig imorgon, och tisdag förmiddag, jobbar kväll då.



- Isak, jag älskar dig så obeskrivligt mycket, det finns inte ord för

hur mycket du betyder för mig och alltid kommer att göra, hela 11 år har vi känt varandra, (nästa vecka) då ska vi göra en fin tårta till dig gubben min, du är så fin, jordens finaste, puss på min älskade älskade knäppishund   







Av Larsson - 26 juni 2011 13:12

 Hej bloggen och mina trogna läsare


 Idag tänkte jag att jag skulle göra min blogg lite sommarfin.

lite sommriga bilder osv, ja ni vet hur jag menar, känns fel att ha den höstig o så när det äntligen är sommar här i världen ;) dock blev det i svartvitt eftersom att alla bilderna var i olika färger och det hade inte blivit en bra kombination.

Men känner mig riktigt nöjd med bloggen nnu, så det är ju bra det iallafall.

Och som vanligt tänkte jag förklara lite som vanligt varför jag valt just dessa fyra bilder, och den nakna sanningen är simpel,  1. jag älskar min lillebror o det är den nyaste bilden på oss. 2. Drinkar på sommaren hör till, så varför inte dekorera bloggen med en fin sommardrink.  3. det är jag, och endast jag, eller en boll också.  4. En linneablomma, och den har fler syften, det är en blomma, alltså hör det till sommaren, det är en linneablomma, alltså symboliserar den mig, och de är min tatuering ;-))

Ja , där har ni en lättare förklaring på sammanhanget av bilderna, för ibland kan jag ta helt blandade bilder och då kan det va bra om man får veta hur det hänger ihop.

Presentation


Hejhopp! linnea heter jag, 22 år, bor i älvkarleö med mina 2 katter, jobbar som undersköterska på nya boendet Attendo i Gävle! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards